poniedziałek, 12 marca 2012

Lubię piec chleb ...

i robię to często. A ostatnio zakochałam się w nowym bochenku. Znalazłam go na stronie Mirabbelki pt" Chleb-moja domowa piekarnia - to jest mój Kochaś, a tu jest trochę zmodyfikowany.
Blogi Mirabbelki: Kuchenne pogawędki
Dzierganie po godzinach
Piekę go już od jakiegoś czasu i zawsze mi się udaje, zawsze jest tak pyszny, że kroimy jedną kromkę za drugą i masło nie musi być na tej kromce. W sobotę piekłam kolejny raz. Nie wyszły mi ładne bochenki, ale smaczne jak zwykle. Oto kolejne blogi o chlebie, na które lubię zaglądać i dużo się dzięki nim nauczyłam.
Weekendowa piekarnia po godzinach
Tatter o chlebie
A wczoraj, w niedzielę, gdy przyszła pora południowego karmienia wzięliśmy po misce zupy, po kilka kromek chleba i ... zjedliśmy pierwszy raz w tym roku zupę na tarasie. Była cudna wiosenna pogoda, więc i poobiednia kawa też na tarasie. 

A dziś zaliczyłam pierwsze prace ogrodowe - wybór padł na ogródeczek, który wymagał najmniej pracy. Czułam się tak, jakby wogóle zimy nie było.

Mam ukończonych  kilka dziecinnych ubranek, ale czekają na guziki ... :), pokażę niebawem.
A teraz idę zrobić próbkę do czegoś, co chodzi za mną już od dłuższego czasu.

Tak więc do miłego następnego. Serdecznie wszystkich pozdrawiam

22 komentarze:

  1. Ale milutko poczytać tak sympatycznych słów pod adresem bratowej.Uwielbiamy rodzinnie, wszelkie Jej wypieki.
    Prawie czuję zapach tego Twojego chlebka:)))
    Och jak bardzo już marzę o posiłku na tarasie:))))
    Pozdrawiam serdecznie i wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale u Ciebie apetycznie!!!
    A i na tarasie chętnie bym posiedziała:))
    Pozdrawiam B

    OdpowiedzUsuń
  3. MMMMM mniam , ja od dłuższego czasu mam ochotę spróbować, moja mama upiekła za dwa razy, były pyszne. Mama ma taki przepis na maślance lub serwatce, jest prosty ciut kwaskowaty, pyszny :)))
    Twój chlebek wygląda pysznie, no i czekam na te dziecięce projekty :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybornie wygląda i zapewne tak samo smakuje :))
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie,aż slinka cieknie,szczególnie że ja nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  5. CHLEBUŚ WYGLĄDA WSPANIALE!!!TAK ZATOPIĆ ZĘBY W TAKIEJ KROMECZCE!!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często zaglądam na Twoją stronę, podczytuję porady dziewiarskie.
    I muszę sie też pochwalić,że ja też od około półtora roku piekę chleby korzystając głównie z przepisów Mirabbelki i Tatter. Teraz "na tapecie" jest jasny chleb kielecki. Wychodzi ogromny bochen (1,3 kg) i znika w zastraszającym tempie.
    Serdecznie pozdrawiam
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  7. sliczny chlebus,pieknie wypieczony .pachniec musial.......

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest też moj ulubieniec. Pieknie wyglada w Twoim wykonaniu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. jaki smakowity chlebus ,ale musi pachniec w calym domu pozdrawiam serdecznie magnolia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wandziu,chlebek wygląda na prawdę pysznie:)U nas na razie zimno i w ogródku nie ma jak robić,pozdrawiam serdecznie

    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  11. az mi chlebem zapachnialo...a do tarasu juz tez tesknie..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wygląda chętnie bym go upiekła ale nie rozumiem gzie jest przepis na ten chleb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na samym poczatku, trzeba kliknąć na link to jest mój Kochas i na drugi link a tu jest trochę zmodyfikowany.

      Usuń
  13. Wylgąda pysznie. Ja upiekłam chleb razowy wczoraj. Jakiś taki cienki, niewyrośnięty się upiekł, ale w smaku bajka :) Pozdrawiam i czekam na wykończone cudeńka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wandziu jest pieknie wypieczony i wyglada bardzo smacznie .
    Mam pytanie , czy mozna piec chleby w maszynie do pieczenia chleba ?-czy ladnie wychodza , a takze mam taki nie duzy piecyk elektryczny , kazda porada jest dla mnie wazna !.
    Dziekuje za pomoc , zycze smacznego !
    pozdrawiam serdecznie ,

    Danuta

    /przepraszam ale nie mam bloga /, ale zagladam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można piec chleby w maszynie jak to sama nazwa wskazuje do pieczenia chleba, ale chyba tylko takie, ktore piecze sie w foremkach. Natomiast bochenki wymagaja piekarnika i czesto wyzszych temperatur, np. 250 stopni C. W kazdymprzepisie jest zaznaczone w jajiej temperaturze piec. Ja czerpie wiedze m. in. z miejsc, ktore podalam powyzej. Jeszcze w pasku bocznym po prawej stronie jest w Dziale kulinarnym link do Pracownia Wypieków i kilka innych.

      Usuń
  15. Chlebek jest godny polecenia. Dziś rosną kolejne bochenki. Jeszcze tylko chwila dzieli mnie od pięknych zapachow pieczenia.
    Serdecznie wszystkich pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Spojrzalam na zdjecia i zapachnialo mi polskim chlebem, hmmm... Tesknie za tym zapachem i smakiem. Chyba sie skusze, skorzystam z przepisu i upieke chleb na Swieta Wielkanocne :-)
    pozdrawiam -
    - Ola

    OdpowiedzUsuń
  17. Smakowicie wygląda chlebek.Ja też piekę. Ciasto wyrabiam maszyną Termomixem i piekę w piekarniku. Zaglądnę na podane przez Ciebie stronki, dziękuję. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na moim blogu i zapraszam ponownie